Hvad gør jeg, når jeg bliver ledig?

Hvis du ønsker at søge kontanthjælp, skal du melde dig ledig på Jobcentret, Østergade 48. Her skal du booke en tid til en visitationssamtale. Samtalen bliver afholdt med en beskæftigelsessagsbehandler og en ydelsessagsbehandler. Du kan søge nu eller du kan vente med at søge til efter samtalen. Vi anbefaler, at du venter med at søge, fordi du til samtalen vil få at vide, hvilken dokumentation, vi skal bruge til din ansøgning om kontanthjælp.

Vi gør opmærksom på, at Ydelsescentret har meget travlt på grund af ekstraordinært mange ansøgninger. Derfor kan vi desværre ikke garantere, at vi kan overholde vores sagsbehandlingsfrist på 4 uger i øjeblikket, hvis du søger om hjælp til forsørgelse eller enkeltydelse. Søger du en af disse ydelse, giver vi dig besked, hvis vi ikke kan nå din sag inden for fristen. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at ringe til os på telefon 74 34 06 50.

Du får brug for:

  • NemID
  • Kontooversigt over samtlige konti
  • Kontoudtog for de sidste tre måneder på samtlige konti
  • Opsigelse, hvis du er opsagt
  • Dokumentation for afsluttet uddannelse
  • Dokumentation på dine pensioner. Hent en rapport på Pensionsinfo.dk
  • Hvis du søger særlig støtte (§34), så skal vi bruge lejekontrakt
  • Hvis du søger særlig støtte (§34), så skal vi bruge dokumentation for aconto betaling af el, vand og varme
  • Hvis du søger særlig støtte (§34), så skal vi bruge dokumentation på nuværende huslejebetaling, hvis den har ændret sig i forhold til lejekontrakten

Sådan gør du:

  • Log ind med dit NemID
  • Udfyld ansøgningsskema
  • Upload nødvendig dokumentation

Kontakt Jobcenter Haderslev

Østergade 48
6100 Haderslev
74 34 05 00
ÅbningstiderTelefontidFremmøde
Mandag9 - 159 - 15
Tirsdag9 - 159 - 15
Onsdag9 - 159 - 15
Torsdag9 - 179 - 17
Fredag9 - 139 - 13
Åbningstider
Telefontid
Mandag 9 - 15
Tirsdag 9 - 15
Onsdag 9 - 15
Torsdag 9 - 17
Fredag 9 - 13
Fremmøde
Mandag 9 - 15
Tirsdag 9 - 15
Onsdag 9 - 15
Torsdag 9 - 17
Fredag 9 - 13