Nedlæggelse af del af offentlig vej, Åstrup Allé, ved Åstrup Kirke
Frist for indsigelser er 1. maj 2025.
)
Åstrup Menighedsråd ønsker at forbedre parkeringsfaciliteterne ved kirken og har ansøgt
om at erhverve et mindre vejareal til formålet.
Vejarealet er en del af den udskilte offentlige vej Åstrup Allé. Vejarealet skal derfor nedlægges
som udskilt vejareal og derefter overføres til matriklen tilhørende menighedsrådet.
Nedlæggelsen af en del af vejarealet ikke har nogen betydning for afvikling af trafikken på
kommunevejen Åstrup Allé.
Efter vejlovens bestemmelser er det kommunalbestyrelsen som bestemmer, hvilke nye kommuneveje der
skal anlægges, hvilke bestående kommuneveje der skal flyttes, nedklassificeres eller nedlægges.
Når vejen eller en del af vejen nedlægges som vejareal, skal der gives en frist på mindst 8 uger
til overfor kommunalbestyrelsen at fremsætte krav om at vejen opretholdes.
Relevante dokumenter
Eksempel på et dokument (PDF)Afgørelse
- 06. mar. 2025 - 01. maj 2025
- 00:00 -00:00