Gå til hovedindhold
Afgørelser

Nedlæggelse af del af offentlig vej, Åstrup Allé, ved Åstrup Kirke

Frist for indsigelser er 1. maj 2025.

Åstrup Menighedsråd ønsker at forbedre parkeringsfaciliteterne ved kirken og har ansøgt 
om at erhverve et mindre vejareal til formålet.
 
Vejarealet er en del af den udskilte offentlige vej Åstrup Allé. Vejarealet skal derfor nedlægges 
som udskilt vejareal og derefter overføres til matriklen tilhørende menighedsrådet.
Nedlæggelsen af en del af vejarealet ikke har nogen betydning for afvikling af trafikken på 
kommunevejen Åstrup Allé.

Efter vejlovens bestemmelser er det kommunalbestyrelsen som bestemmer, hvilke nye kommuneveje der 
skal anlægges, hvilke bestående kommuneveje der skal flyttes, nedklassificeres eller nedlægges.
 
Når vejen eller en del af vejen nedlægges som vejareal, skal der gives en frist på mindst 8 uger 
til overfor kommunalbestyrelsen at fremsætte krav om at vejen opretholdes.

Relevante dokumenter

Eksempel på et dokument (PDF)

Åbningstider

Fremmøde

Mandag 10:00 15:00
Tirsdag 10:00 15:00
Onsdag 10:00 15:00
Torsdag 10:00 17:00
Fredag 10:00 13:00
Lørdag Lukket
Søndag Lukket

Lukket Åbner kl. 10:00

Christian X's Vej 39, Indgang A, 6100 Haderslev

74 34 34 34

Telefontid

Mandag 09:00 15:00
Tirsdag 09:00 15:00
Onsdag 09:00 15:00
Torsdag 09:00 17:00
Fredag 09:00 13:00
Lørdag Lukket
Søndag Lukket

Lukket Åbner kl. 09:00