Hvad gør du, når du ser en rotte?
Hvis du ser rotter eller tegn på rotter, har du pligt til at anmelde det til os. Når du har lavet din anmeldelse, vil du blive kontaktet af Rentokil, som bekæmper rotter for os. Gebyret for rottebekæmpelse opkræves sammen med de kommunale ejendomsskatter. Vi kan ikke give dispensation for betaling af gebyret.
Hvornår kan du forvente hjælp?
Det er VIGTIGT, at du vælger det rigtige emne, når du anmelder rotter. Valg af emne har betydning for, hvornår og hvordan bekæmpelsen bliver sat i gang.
Kritiske anmeldelser:
Du blive kontaktet indenfor 24 timer, hvis der er tale om rotter på en fødevarevirksomhed, ved en institution eller indendørs i beboelses- og opholdsrum, hvor du fysisk kan komme i kontakt med rotten.
Loft/skunk/under gulv og lign., hvor der ikke er direkte kontakt til rotterne, tæller ikke med som beboelsesrum, og er derfor ikke omfattet.
DET ER VIGTIGT, når du anmelder, at du vælger emnet:
- Indendørs - køkken/bad/opholdsrum
- Fødevarevirksomhed - Inde / ude
- Institution - Inde / ude
Ikke kritiske anmeldelser:
Hvis der er tale om rotter udendørs, i udhuse, garage elle lign., vil du blive kontaktet indenfor 8 dage i tidsrummet 07.00-08.00.
Som udgangspunkt skal ejer, lejer eller dennes repræsentant altid være tilstede under rottebekæmperens første besøg. På den måde får vi den mest effektive bekæmpelse fra start og I kan få en god dialog om, hvad du eventuelt kan gøre for at undgå rotter i fremtiden.
Ofte stillede spørgsmål
Kontakt Teknik og Miljø, Miljø
6100 Haderslev
Åbningstider | Telefontid | Fremmøde |
Mandag - onsdag | 9 - 15 | 10 - 15 |
Torsdag | 9 - 17 | 10 - 17 |
Fredag | 9 - 13 | 10 - 13 |
Åbningstider | |
Telefontid | |
Mandag - onsdag | 9 - 15 |
9 - 17 | |
9 - 13 | |
Fremmøde | |
Mandag - onsdag | 10 - 15 |
10 - 17 | |
10 - 13 |