Rotter

Hvis du ser spor efter rotter, har du pligt til at underrette os om det. Så sørger vi for at bekæmpe rotterne. Vi giver også råd og vejledning til, hvordan du undgår rotter fremover.

Hvad gør du, når du ser en rotte?

Hvis du ser rotter eller tegn på rotter, har du pligt til at anmelde det til os. Når du har lavet din anmeldelse, vil du blive kontaktet af Rentokil, som bekæmper rotter for os. Gebyret for rottebekæmpelse opkræves sammen med de kommunale ejendomsskatter. Vi kan ikke give dispensation for betaling af gebyret.

Hvornår kan du forvente hjælp?

Det er VIGTIGT, at du vælger det rigtige emne, når du anmelder rotter. Valg af emne har betydning for, hvornår og hvordan bekæmpelsen bliver sat i gang.

  • Rotter indendørs:

    Du blive kontaktet indenfor 24 timer, hvis der er tale om rotter indendørs i beboelse, på en fødevarevirksomhed eller i en institution.

    Det er vigtigt, når du anmelder, at du vælger emnet:
      - Indendørs - køkken/bad/opholdsrum
      - Fødevarevirksomhed - Inde / ude
      - Institution - Inde / ude

  • Rotter udendørs:

    Hvis der er tale om rotter udendørs, vil du blive kontaktet indenfor 8 dage i tidsrummet 07.00-08.00.

Ofte stillede spørgsmål

Kontakt Teknik og Miljø, Miljø

Simmerstedsvej 1A, 1.sal
6100 Haderslev
74 34 34 34
ÅbningstiderTelefontidFremmøde
Mandag - onsdag9 - 1210 - 15
Torsdag9 - 1210 - 17
Fredag9 - 1210 - 13
Åbningstider
Telefontid
Mandag - onsdag 9 - 12
Torsdag 9 - 12
Fredag 9 - 12
Fremmøde
Mandag - onsdag 10 - 15
Torsdag 10 - 17
Fredag 10 - 13