Haderslev-mærket
Når det handler om at styrke jeres virksomhedsprofil, giver det mening også at gøre sig overvejelser om det sociale ansvar jeres virksomhed tager.
Haderslev-mærket
Med et Haderslev-mærke er jeres virksomhed med til at sætte fokus på socialt ansvar. Jeres erfaringer og indsatser er med til at inspirere og motivere andre virksomheder. Samtidig styrker indsatsen jeres virksomhedsprofil og synliggør jeres værdier.
Hvem kan få mærket?
Mærket uddeles til virksomheder, som opfylder mindst to af de fire kriterier for socialt ansvar.
Kriterierne er, at din virksomhed:
- ansætter personer med handicap, flygtninge eller unge og voksne borgere, der er i en udsat position
- etablerer virksomhedspraktikker, en læreplads eller fritidsjob til unge
- gør en særlig indsats for at forebygge sygefravær og sikre sygemeldte medarbejderes tilknytning og hurtig tilbagevenden til arbejdspladsen
- spiller positivt ind på beskæftigelse og uddannelse gennem fælles sag eller målsætning
Hvordan vurderes jeres ansøgning?
Ansøgninger til Haderslev-mærket vil blive vurderet på jeres beskrivelser af indsatsen:
- Hvad har I konkret gjort?
- Hvilke udfordringer har I oplevet?
- Hvilken effekt har I oplevet?
Konkrete beskrivelser er nødvendige for, at vi kan formidle de gode eksempler til andre virksomheder - og på den måde lære af hinanden. Jo flere konkret eksempler I beskriver, jo bedre er jeres chancer for at få Haderslev-mærket.
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen for at komme i betragtning til Haderslev-mærket er i 2024 november/december.